Czym jest projekt Legalna Baza?

Email marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskania klienta. Mimo pojawiania się nowych kanałów (np. social media), email pozostaje wciąż lepszym sposobem dotarcia do niego, plasując się tuż za działaniami SEO (wyszukania organiczne) oraz kampaniami CPC.

Badania przeprowadzone przez platformę analityczną Custora wykazały, że bez względu na wiek, zdecydowana większość konsumentów preferuje otrzymywanie wiadomości marketingowych bezpośrednio na swoje skrzynki pocztowe. Okazało się również, że pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej wzrosło na sile czterokrotnie w ciągu ostatnich czterech lat.


Email marketing cieszy się popularnością wśród marketerów głównie ze względu na możliwość stworzenia indywidualnej i rozbudowanej więzi z grupą docelową. Komunikacja tym kanałem może posłużyć Ci jako efektywne narzędzie zarówno  w budowaniu świadomości marki, jak i sprzedaży produktów czy usług. Podstawowym warunkiem jest starannie zgromadzona baza mailingowa i dobrze przygotowana strategia komunikacji z subskrybentami.

Własna baza mailingowa jest warunkiem koniecznym rozpoczęcia działań email marketingowych. Tyle teorii. W praktyce, większość startujących z własnym biznesem w sieci ma z nią problem. Skoro dopiero startują, po prostu nie dysponują taką bazą. W takim momencie zakup gotowych, oferowanych przez rozmaite podmioty baz wydaje się oczywistością. Czy jednak na pewno?

Co w sytuacji, kiedy nie posiadasz własnej bazy, a wykonane przez Ciebie analizy wskazują na mailing jako doskonały kanał dotarcia do twojej grupy docelowej? Pierwszy krok, jaki robisz to przeszukanie internetu w temacie nabycia odpowiedniej bazy danych. W sieci roi się od firm oferujących zakup baz  w rozmaitej formie, począwszy od kilku ściśle wyselekcjonowanych adresów, kończąc na  zakupie wielomilionowych wolumenów. Pamiętaj, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, sprzedaż baz danych jest traktowana w większości jako wykroczenie i działanie niezgodne z prawem.

Czy brak własnej bazy oznacza więc brak możliwości realizacji kampanii mailingowej?

Nic bardziej mylnego. Zanim jednak zaczniesz uwzględniać mailing w swoich działaniach marketingowych, zdobądź  niezbędną wiedzę o tym jak wybrać optymalną ofertę kampanii do legalnej bazy. 

Projekt Legalna Baza to inicjatywa wspierająca marketerów korzystających z wysyłek do baz zewnętrznych. Teksty jakie tutaj znajdziesz mają na celu:

  • przedstawić aktualny stan prawny dotyczący email marketingu,

  • uświadomić zagrożenie płynące z zakupu nielegalnych baz,

  • wskazać legalne rozwiązania korzystania z zewnętrznych baz mailingowych,

  • pokazać  w jaki sposób weryfikować rzetelność ofert poszczególnych administratorów

Zapraszamy do poszerzenia swojej wiedzy. Zapisz się na nasz newsletter, aby w pierwszej kolejności otrzymywać informacje na temat możliwości korzystania z zewnętrznych baz danych.

 

Tagi: , ,
  • Jacek Tyrański

    Nie chciał bym się wymądrzać ale brakuje mi tutaj jakiegoś wezwania do zapisania się na newsletter z wyraźnym okienkiem do zapisu 😉